Collage 2020-03-20 Marie Curie

As mentioned in my last post I take a short break from painting but I can´t imagine a life without being creative. I wanted to try some digital collage works for a long time and now it seems to be a good moment to start. Here is my 1st one.

Collage 2020-03-20 – I heard this quote in the radio and I could not get it out of my head during the day – it made me work on this collage.

Nothing in life is to be feared,
it is only to be understood.
Now is the time to understand more,
so that we may fear less.

Marie Curie

20200320_collageMarie Curie

Wie ich in meinem letzten Post erwähnt habe, mache ich eine kleine Pause vom Malen, aber ich kann mir ein Leben ohne Kreativität nicht vorstellen. Mit digitalen Collagen wollte ich mich schon seit langem mal wieder befassen und es scheint ein guter Moment, damit zu beginnen. Hier ist als meine erste Collage.

Collage 20.03.2020 – Ich habe dieses Zitat im Radio gehört und es ging mir für den Rest des Tages nicht mehr aus dem Sinn – und so begann ich, an dieser Collage zu arbeiten.

Man braucht nichts im Leben zu fürchten,

man muss nur alles verstehen.

Marie Curie

20200322_collagemugshotME_20200318 Kopie2

11 thoughts on “Collage 2020-03-20 Marie Curie

  1. Lieber Carsten,
    deine Collagen gefallen mir sehr gut, ein Fan von Marie Curie bin ich so oder so. Lange Zeit hatte ich überlegt, ob Chemie eine kreative Beschäftigung für mich wäre, habe aber in der Schule schon festgestellt, dass mein Herz dafür nicht schlägt.
    Es war bei mir neben dem Malen und Zeichnen immer die Informatik, die Freude bei mir herausbrachte.
    Einen kreativen, schönen, ruhigen Tag von Susanne

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s