Somewhere in Northern Germany

Somewhere in Northern Germany

It is now 7 years ago that I left Hamburg after 20 years of living there and moved back to the Ruhr-area. I like it here but have been in love with the environment of Northern Germany, the wide view over the flat land, the big skies and the old farmhouses countryside. This is watercolor of a typical old farmhouse of this region. The thatched roofs of the old days have been replaced with roofing shingles nowadays. I discovered a sketch that I painted two years ago and used it as reference for this watercolor.

cw_watercolor_2018_257
257_2018 Watercolor /Hahnemühle Mould-made rough/ 65 x 50 cm / 25.6´ x 19.7´ in / Lukas Aquarell 1862

Irgendwo in Norddeutschland

Es ist jetzt ziemlich genau sieben Jahre her, dass ich Hamburg nach 20 Jahren verlassen habe und zurück ins Ruhrgebiet gezogen bin. Ich mag es hier, aber ich war auch immer in die norddeutsche Landschaft verliebt – die weiten Blicke über das flache Land, die großen Himmel, und die alten Bauernhäuser im ländlichen. Dieses Aquarell zeigt ein typisches altes Hallenhaus aus dieser Region. Die Reetdächer sind heutzutage meist durch moderne Dachziegeln ersetzt. Ich habe neulich eine Skizze entdeckt, die ich vor etwa zwei Jahren gemalt habe und habe mir diese als Vorlage für mein Aquarell genommen.

2 thoughts on “Somewhere in Northern Germany

  1. Ein wunderschönes Aquarell! Ich habe als Kind viel Zeit an der Nordsee verbracht in den Ferien – die Schönheit der Landschaft habe ich aber erst später begriffen. Als Kind ist man ja auch mit anderem beschäftigt…

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s