Painting Demo in the old blacksmith shop

I just came back from Malstedt in Northern Germany again. Framed by the watercolor show “Zauber des Aquarells 2019” in the Malstedt mill I was invited to make a public watercolor demonstration in an old building nearby – the old blacksmith store. Today this locations looks pretty modern and is used as an event location,  but it has solved as a blacksmith store through the decades until 2005. I was surprised how many people came to watch me painting for two times one hour and I´d like to say thank you to  Siegfried Krön and the other people from the Malstedt mill –  Ilka, Gerda, Dieter and all the others – who made this afternoon a beautiful event. I got some photos I´d like to share here, from Siegfried Krön and MMK. I also got a lot of video footage – but the  rest of September will be my vacation time and I will probably tot edit it before the end of this month. By the way: in 2019, February 22 – 24 I will do a watercolor workshop in Malstedt. If you are interested you may contact Siegfried Krön at the Mühle Malstedt.  There are only a few places left.

Painting Demo in Malstedt Fotos: Siegfried Krön

Ich bin heute morgen aus Malstedt in Norddeutschland zurückgekommen. Im Rahmen der Aquarell-Ausstellung “Zauber des Aquarells 2018” in der Mühle Malstedt war ich eingeladen, eine Mal-Vorführung in einem alten Gebäude in der Nähe, der Alten Schmiede, zu machen. Heute sieht die Location allerdings sehr modern aus und wird als Event Location genutzt, bis etwa 2005 war sie jedoch noch als Dorfschmiede in Betrieb. Ich war überrascht, wie viele Menschen gekommen waren, um mir zweimal jeweils eine Stunde lang beim Malen zuzusehen und ich möchte mich sehr herzlich bei Siegfried Krön, Ilka, Gerda, Dieter und den anderen netten Leuten von der Mühle Malstedt für die tolle Organisation. Ich habe ein paar Fotos bekommen, die ich hier gerne teilen möchte. (Fotos von Siegfried Krön und MMK) Ich habe auch jede Menge Videomaterial bekommen, aber da der Rest des Septembers meinem Urlaub gewidmet sein soll, werde ich wohl nicht vor Ende des Monats mit dem Schneiden des Materials beginnen. Noch ein Hinweis: Vom 22. bis zum 24. Februar 2019 gebe ich einen Aquarell Workshop in der Mühle Malstedt. Bei Interesse wendet Euch bitte an Siegfried Krön in der Mühle Malstedt.  Es sind nur noch wenige Plätze frei.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s