Symphony of Rust #worldwatercolormonth

For another part of my Rhapsody of Flowing Colors I visited an old coalminining area in our city again. It is called Zollverein and World Cultural Heritage since 2010. Nowadays it has become a tourism spot and has a large museum inside and locations for different events like concerts etc.  Somehow I liked the atmosphere better when it was just an abandoned place but it is probably better like it is now. I went there a lot of times to take photos and have been painting plein-air before. For my project I just took some footage there this time and brought the inspiration to paint home afterwards. Here is one of my results I painted for the video. I painted on cheap paper and I tried to paint as bold as could.

cw_watercolor_2018_163
163_2018 Watercolor / FABRIANO® “Disegno 5” fine, ca. 70 x 50 cm / 19.7 x 13.8 in / Lukas Aquarell 1862 #worldwatercolormonth

Für einen weiteren Teil meiner Rhapsody of Flowing Colors habe noch mal ich eine alte Zeche in unserer Stadt besucht. Der Name ist Zollverein und der Komplex ist seit 2010 Welt-Kultur-Erbe. Heute ist es ein Anziehungspunkt für den Stadt-Tourismus und beherbergt neben einem großen Museum auch Veranstaltungsorte für Konzerte und anderes. Wenn ich ehrlich bin, mochte ich die Atmosphäre dort lieber als es einfach ein verlassener Ort war – aber wahrscheinlich ist es besser, so wie es heute ist. Ich bin dort sehr oft gewesen, um zu fotografieren und auch zum Malen. Für mein Projekt habe ich diesmal nur die Video-Kamera mitgenommen und ein bisschen Inspiration zum Malen mit nach Hause genommen. Hier ist eines der Ergebnisse, die ich für das Video gemalt habe. Ich habe auf billigem Papier gemalt und versucht, so  grob zu malen, wie ich nur eben konnte.

8 thoughts on “Symphony of Rust #worldwatercolormonth

    1. Herzliche Dank, Antje! 🙂 Ich gebe mir ganz besondere Mühe, damit die Farben leuchten. Es gelingt nicht immer und vor allem nach dem Trocknen gibt es die eine oder andere Enttäuschung. Aber mit jedem missglückten Bild lerne ich etwas dazu. Liebe Grüße.

      Liked by 1 person

  1. The orange works well Carsten. I am amazed how you capture just enough detail in the drawing to let the brain fill in the rest. You have such a great touch with all of this sketching and water colors.
    dwight

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s