Urban Canyon #1

Back from the weekend… and back from film editing. I spend the whole Sunday night and Monday with editing the 1st part of my “Rhapsody of Flowing Colors” –  and now I just started my nightshift being pretty tired. But the rough edit is done now and I  think I will be able to post the video this Thursday or Friday. Tomorrow I have to make  few changes in the score to make music and pictures fit together a little bit better and Wednesday is hopefully the final cut.

This watercolor was left from last week. It is probably my first approach on a cityscape and I am not satisfied with it. I think the composition and the colors seem okay, but my brushwork is aweful, because I did not feel sure about what I was doing. But it is probably a good base to keep on practicing. Sometimes it is good to paint a motive several times to make it my motive.

cw_watercolor_2018_034
034_2018 Watercolor / FABRIANO® “Disegno 5” fine, ca. 50 x 35 cm / 19.7 x 13.8 in / Lukas Aquarell 1862

Zurück aus dem Wochenende… und zurück vom Film-Schnitt. Ich habe die ganze Sonntag-Nacht und den Montag mit dem Schnitt des 1. Teils meiner “Rhapsody of Flowing Colors” verbracht – und jetzt habe ich gerade meine Nachtschicht begonnen und fühle mich ziemlich müde. Aber der Rohschnitt ist fertig und ich glaube, dass ich das Video Donnerstag oder Freitag posten kann. Morgen muss ich noch ein paar Änderungen an der Musik vornehmen, um Musik und Bilder  besser in Einklang zu bringen. Und am Mittwoch kriege ich dann (hoffentlich) die fertige Schnittfassung hin.

Dieses Aquarell ist noch aus der letzten Woche übrig geblieben. Es ist, glaube ich, mein erster Versuch einer solchen Stadtansicht – und ich bin überhaupt nicht zufrieden damit. Zwar glaube ich, dass Komposition un Farben ganz okay sind, aber meine Pinselei ist furchtbar, weil ich mir noch sehr unsicher war, was ich da tue. Vielleicht ist es eine gute Basis für weitere Übungen in der Richtung. Manchmal ist es gut, ein und dasselbe Motiv wieder und wieder zu malen, um es zu meinem Motiv zu machen. Und ich träume schon seit längerem davon, meinen eigenen Weg zu finden, Häuserschluchten zu malen.

8 thoughts on “Urban Canyon #1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s