Forgotten mansion #WORLDWATERCOLORMONTH 25/31

I had this one on my easel for a while without touching it. But yesterday I found finally a way back to it. I thought I would paint much more on this thick hot-press Fabriano paper but meanwhile I feel so comfy with the rough paper, that I decided to go on with it for a while. Sorry for the poor photo-quality. Unfortunately my camera gave up ( I think the chip is at the end), the other one does not work properly and the action camera I used for this does not work to good inside (the results are much better outdoors). The watercolor is a second approach to a motif I already painted a few month ago on a smaller sheet.

cw_watercolor_2017_205
205_2016 Watercolor / Fabriano artistico hot-press 640g – ca. 76 x 56 cm / 29.9 x 22.0 in / Lukas Aquarell 1862 // #WorldWatercolorMonth 25/31

Dieses Bild hatte ich für eine ganze Weile auf meiner Staffelei, ohne daran weiter zu arbeiten. Aber gestern habe ich endlich wieder einen Zugang gefunden und konnte es fertigstellen. Ich dachte, ich würde viel mehr auf diesem dicken, satinierten Fabriano-Papier malen, aber inzwischen fühle ich mich so wohl mit dem rauen Papier, dass ich beschlossen habe, erst einmal darauf weiter zu malen. Entschuldigung für die schlechte Foto-Qualität. Leider hat meine Kamera den Geist aufgegeben (ich befürchte, der Bild-Chip ist hinüber), die andere arbeitet im Moment auch nicht und die Action-Kamera, die ich hierfür benutzt habe, ist nicht so gut für Innenaufnahmen  geeignet (die Resultate bei Außenaufnahmen sind wesentlich besser). Das Aquarell ist der zweite Versuch zu diesem Motiv, dass ich vor ein paar Monaten schon einmal in einem kleineren Format gemalt habe.

10 thoughts on “Forgotten mansion #WORLDWATERCOLORMONTH 25/31

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s