Freak House – Funky Nights / #WORLDWATERCOLORMONTH 14/31

I don´t know if anybody else can see it but I am trying to change my way of painting houses and hope to bring in more expression and less realism. I almost try to forget that I am painting a house after I put some rough outlines with a bright color on the paper to have a little guide. I try to let myself be led by the colors, paint in a shape here and another one with a different color there and step by step it is becoming a picture. While I was painting this one I did listen to some funky music and I think it had some influence on the painting process. At least I was dancing a bit while I was painting. 🙂

cw_watercolor_2017_194
194_2017 Watercolor / Fabriano Artistico rough 61 x 45,5 cm / 24´ x 17.9´ / Lukas Aquarell 1862 “Freak House – Funky Nights” #WorldWatercolorMonth 14/31

Ich weiß nicht, ob außer es außer mir jemand sehen kann,  aber ich versuche, meine Malweise für Häuser etwas zu ändern und hoffe, so etwas mehr Ausdruck ins Spiel zu bringen, der mir wichtiger erscheint als Realismus. Ich versuche fast zu vergessen, dass ich ein Haus male, nachdem ich es mit einigen groben Linien in einer hellen Farbe als Layout auf das Papier gebracht habe. Ich versuche mich von den Farben leiten zu lassen, male eine Form hier und eine andere mit einer anderen Farbe dort. Und so fügt es sich Schritt für Schritt zu einem Bild zusammen. Während ich dies gemalt habe, hörte ich ein bisschen Funk und Soul Musik, und das hatte, glaube ich, einigen Einfluss auf den Mal-Prozess. Zumindest habe ich beim Malen etwas herum getänzelt. 🙂

Advertisements

9 thoughts on “Freak House – Funky Nights / #WORLDWATERCOLORMONTH 14/31

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s