Monday watercolor

Yesterday (Sunday) I had some problems with my stomach and was forced to rest the whole day without painting (this was cruel!!! LOL! 🙂 ) Today, after sleeping most of the Sunday and half of the Monday I feel much better again and after I went shopping and had a Chinese late lunchtime I had to swing the brushes again. This watercolor is based on a sketch from 2015 and I tried to paint it pretty close to the sketchy feeling – only added the trees.cw_watercolor_2017_068

Gestern (Sonntag) hatte ich Bauchschmerzen und war gezwungen, den ganzen Tag zu ruhen ohne zu malen (wie grausam!!! LOL! 🙂 ) Heute, nachdem ich fast den ganzen Sonntag und die Hälfte des Montags verschlafen habe, fühle ich mich viel besser – und nachdem ich einkaufen war und mir ein spätes Chinesisches Lunch gegönnt habe, musste ich natürlich wieder die Pinsel schwingen. Dieses Aquarell basiert auf einer Skizze von 2015 und ich habe versucht, es mit dem gleichen skizzenhaften Gefühl zu malen –  nur ein paar Bäume habe ich hinzugefügt.

3 thoughts on “Monday watercolor

Leave a comment