End of working week

SONY DSC
017_2017 Watercolor / Folia – ca. 42,2 x 29,4 cm/ Lukas Aquarell 1862

Finally!!! This awful working week is over! For some reasons it has been an extra nasty working week. Not feeling full energy like I usually do, a lot of stressful moments at work and some unpleasant weather that can not decide if it wants to be winter, fall or just something inbetween. I am so glad i have my painting that bewares me from depression. LOL! I am a little bit exaggerating. But i am just glad it is weekend. I bought everything I need for the next two days ( I am going to cook a big pan of chili) – so there is absolutely no need to leave the apartment and I hope for an extra creative watercolor time. This one is from last night and to me it is full of hope. 🙂 Have a nice weekend everybody.

Endlich!!! Diese furchtbare Arbeitswoche ist endlich vorüber! Aus verschiedenen Gründen war es eine besonders ätzende Arbeitswoche. Schon zu Beginn hatte ich das Gefühl, nicht meine volle Energie wie üblich zu haben, dann  gab es eine Menge Stress-Momente auf der Arbeit und das üble Wetter, das sich nicht entscheiden kann, ob es nun Winter, Herbst oder irgendetwas undefinierbares dazwischen ist. Ich bin so froh, dass ich meine Malerei habe, die mich vor der Depression bewahrt. LOL! Ich übertreibe maßlos! Aber ich bin froh, dass endlich Wochenende ist. Ich habe alles eingekauft, was ich für die nächsten zwei Tage brauche (ich werde einen großen Topf Chili kochen) – es gibt also absolut keinen Grund, die Wohnung zu verlassen. Ich hoffe auf eine extra-kreative Aquarell-Zeit. Dieses hier ist von letzter Nacht – und für mich ist es schon voller Hoffnung. 🙂 Ich wünsche Euch ein schönes Wochenende.

Some pictures from the painting-process:

Ein paar Bilder vom Mal-Prozess:

SONY DSC
017_2017 Watercolor / Painting process 1
SONY DSC
017_2017 Watercolor / Painting process 2
SONY DSC
017_2017 Watercolor / Painting process 3
Advertisements

4 thoughts on “End of working week

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s