My September Album

Although I did not paint too many full sheets the September has been kind of productive. I am still satisfied with some of my sketchbook paintings and all in all everything I painted has been a good practice. My goal was to paint every day – which is pretty easy, because I made painting to a daily ritual like taking a shower or drinking coffee. There are good days and not so good days and I can see that when I look back at my paintings. I can remember the single days and how I did feel then pretty good when I look at the daily paintings. It is almost like a diary – maybe even better. The daily painting practice is some kind of meditation, too – and the painting experience is more important to me than the result, although it is a nice (but still rare) feeling to be satisfied with the result after the painting has been finished. But painting every day is probably the best way to achieve this more often.

I hope you will enjoy my September paintings put together in one album and I would be happy to read your comments.

 

Obwohl ich nicht gerade viele Einzelblätter im September gemalt habe, war der Monat doch recht produktiv für mich. Ich bin immer noch ganz zufrieden mit einigen meiner Skizzenbuch-Aquarelle und alles in allem war jede einzelne Skizze eine gute Übung. Mein Ziel war, jeden Tag etwas zu malen – aber das ist inzwischen sehr leicht, da ich das Aquarellmalen zu einem festen Ritual in meinem Tagesablauf gemacht habe – wie Duschen oder Kaffee trinken. Es gibt gute und weniger gute Tage und ich kann das sehen, wenn ich mir meine Skizzen in der Rückschau ansehe. Ich kann noch ziemlich genau sagen, wie ich mich an jedem Tag gefühlt habe, wenn ich mir die entsprechenden Aquarelle ansehe – fast wie in einem Tagebuch, vielleicht sogar besser. Die tägliche Mal-Übung ist auch eine Art von Meditation für mich – und das Malen an sich ist wichtiger als das Ergebnis. Aber natürlich ist es ein schönes, wenn auch seltenes Gefühl, auch im Nachhinein noch mit dem Ergebnis rundum zufrieden zu sein. Aber jeden Tag zu malen ist sicherlich der beste Weg, diese Zufriedenheit immer öfter zu erreichen.

Ich hoffe, Euch gefallen meine September-Aquarelle, alle zusammengefasst in diesem Album. Und wie immer freue ich mich auf Eure Kommentare.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s