Autumn Storm

SONY DSC
319_2016 Watercolor-Sketches /Daler-Rowney Graduate Sketchbook, 2x 21,0 x 14,9 cm / 8.3 x 5.8 in / Lukas Aquarell 1862

Yesterday has been the first real fall day here for this year. The sun was shining through dark clouds and the wind was blowing dry leaves from the trees, whirling them around in the air. Awesome! I was really enjoying that while taking a hike in the neighborhood and it did inspire me to paint the first sketch.

When I came to downtown Essen later I discovered an art –supply store that had moved there from another place. It is probably the only serious art stuff store left in Essen. You can buy some art supplies at other stores but their offer is limited because it is mixed up with all the other craft stuff. I have been a little bit surprised that the store owner never heard about Daniel Smith watercolors – because I´d rather like to buy some tubes for testing. But at least they have the full range of Schmincke and my favorite brand Lukas.

 

SONY DSC
320_2016 Watercolor-Sketches /Daler-Rowney Graduate Sketchbook, 2x 21,0 x 14,9 cm / 8.3 x 5.8 in / Lukas Aquarell 1862

Gestern war hier der erste richtige Herbsttag in diesem Jahr. Die Sonne schien durch dunkle Wolken und der Wind blies das trockene Laub von den Bäumen und wirbelte es durch die Luft. Herrlich! Ich habe das auf meinem kleinen Spaziergang durch die Nachbarschaft wirklich genossen und abends hat es mich zu meiner ersten Skizze inspiriert.

Als ich später in die Essener Innenstadt kam, entdeckte ich dort einen Künstlerbedarfsladen, der von einer anderen Ecke der Stadt (wo ich ihn vermisst habe) kürzlich dorthin gezogen ist. EZB ist wohl der letzte verbliebene ernsthafte Laden für Künstlerbedarf in Essen ( früher gab es `Gierlich` in Rüttenscheid, wo wir als Grafik-Design Studenten all unser Geld hingetragen haben J – aber das ist schon lange Geschichte). Natürlich kann man auch in ein paar anderen Läden in Essen noch Künstlerbedarf bekommen, aber es ist meist unter dem ganzen anderen Bastelkrempel versteckt und das was man gerade sucht findet man in der Regel nicht.

Bei EZB war ich allerdings erstaunt, dass der Inhaber noch nie etwas von Daniel Smith Farben gehört hat. Davon hätte ich mir nämlich sehr gerne mal ein paar Tuben zum Ausprobieren gekauft (und werde das jetzt bei meinem nächsten Besuch in Amsterdam nachholen). Dafür gibt es bei EZB aber das komplette Sortiment von Schmincke und meiner Lieblingsmarke Lukas.

Advertisements

2 thoughts on “Autumn Storm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s